Liiprid, mis võiksid kõnelda erisaates „Valimised 2017“ andis intervjuu Sotsiaaldemokraatliku Erakonna Haapsalu linnapeakandidaat Kaido Sipelgas. Siit kodulehelt saate vaadata ja lugeda tema täispikka intervjuud. Kõikide valimisliitudele ja erakondadele andsime eetriaega maksimaalselt 3-minutit.
Eelmise valitsuse ajal, kui sotsid olid koalitsioonis RE-ga, võis SDE poliitikute hulgast leida vaid paar inimest, kes toetasid Haapsalu raudteed, eelkõige Neeme Suur. Miks on sotside poolehoid Teie arvates nii leige?
Siin tuleb näha seda, et raudtee ei ole iseenesest poliitiline küsimus. See on puhas regionaalarengu küsimus. Selleks, et saada aru regionaal arengulisest vajadusest peab ise sellele lähedal olema. Neeme, kes on Läänemaa inimene olnud, mina, kes ma olen põline Haapsalane – meie seda vajadust näeme.
Kuigi jah ma olen elus mõelnud selle peale nii ja naa pidi ning näinud ka selle asja teist poolt. Mõistan ka osaliselt neid, kes ütlevad ei ole mõtet. Nüüd ma olen enda jaoks leidnud vastuse, miks seda tõepoolest vaja peaks olema.
Miks?
Vaadake, raudtee lihtsalt selleks, et Tallinnas tööl käia – see ei lahenda Haapsalu jaoks ühtegi küsimust. Raplast käib 20% Tallinnast tööl, võib-olla 10%, kas see lahendab Rapla jaoks midagi? Ei lahenda. Haapsalu jaoks on raudtee lahenduseks või edasi minekuks siis, kui meie linn muutub selliseks, kuhu tulevad inimesed, kes ei saa või ei taha liikuda autoga.
Haapsalu üheks võimaluseks on täna parim taastusravi koht ja selles kohas me saame kasvada. Sellele seltskonnale, kes tahab või paratamatult ei saa eelistada bussi, sest see on ebamugav – see on üks väga selge põhjus ja ka mina olen veendunud, et reisirongi liiklus Haapsallu on vajalik.
Te ei ole erakonna liige, kuid olete kandideerimise juba enne, kui teist sai linnapeakandidaat. EAS, millega olete seotud, on aga üpris räsitud erinevaid skandaale pidi. Kas EAS ja ka Puhka Eestis on Teie arvates hästi tutvustanud Lääne-Eestit?
See on nüüd küsimus, kus ma ei saa anda teile selget vastust. Minu ülesanded on EAS-is teised. Kuna ma oma poliitilises tegevuses annan ainult rangeid isiklikke seisukohti ja kindlasti ei anna ma neid oma tööandja suhtes. Minu tööandja osas te peate küsima minu tööandja esindajalt. See on meie omavaheline kokkulepe. Vastastikuse asutuse osas, nii töörolli, kui erarolli koha pealt jätan ma selle küsimuse kommenteerimata.
Kuidas valija peaks suhtuma SDE toetamisse ajal, kui Urve Palo oli mõnda aega tagasi selgelt vastu Kagu-Eesti arengukava allkirjastamisele niikaua, kui sealt ei võeta välja Võru rongiliikluse taastamise plaani. Kas saab uskuda, et SDE on täna valmis toetama Haapsalu raudtee kiiret taastamist ja mida Teie linnapeana selle heaks saaksite ära teha?
Siin oli hästi mitu küsimust korraga. Selles osas, mis puudutab Võru raudtee taastamist ei oska ma praegu vastust anda. Mina olen veendunud, et millekski vastamiseks ei ole vaja lihtsalt küsimust, vaid on vaja teada ka, millest sa räägid.
Ma saan öelda, et Haapsalu jaoks on võimalus ja kasvu vajadus selle asja juures olemas, mis kaalub üle selle suhteliselt väikese võimaliku investeeringu. Suures mastaapis võttes on see suhteliselt väike investeering.
See ongi asi, mida valituks osutades saab teha. Saab selgitada ja näidata faktidega. See on mõistlik lahendus just selle kasvu jaoks. Kui me ei kasuta kõiki oma võimalusi ära siis, meie Haapsalust saab varsti üks Hääpsalu. Hääbub vaikselt ära, turismikülaks. See on see, mille pärast olen mina siia teie ette tulnud ja pannud ennast valimistele kandideerima. Muutusi on vaja ja ei ole väikesi muutusi, on vaja suuri muutusi.
Kaido, kui peaksite minema Tallinnasse, kas valiksite selleks rongi, bussi või auto?
Ma ei valiks selleks bussi. Eelistaksin rongi, sest ma saaksin rongis siis ka tööd teha. Sellel ajal, kui ma sinna lähen. Ma ei oleks Tallinnasse jõudses roolimisest ja ummikutest surnud. Täna Tallinnas töötades sõidan ma ka seal pigem trammiga või käin jala. Ausalt öeldes on meil seda istumist kõigil liiga palju.